Haal alles uit je WooCommerce shop
Een WooCommerce shop starten is simpel. Je download WooCommerce, je voegt je producten toe en je kan starten! Maar wil je echt meer verkopen en je bedrijf laten groeien? Dat vraagt wat meer inspanning. In dit artikel geven we je de handvaten om alles uit je WooCommerce shop te halen!
Zorg voor een uitstekende SEO
WooCommerce biedt verschillende mogelijkheden om je SEO te verbeteren. Om te beginnen is het installeren van een plugin als Yoast belangrijk. Hiermee krijg je direct per pagina een overzicht van belangrijke zaken om in te stellen. In ieder geval zijn de onderstaande zaken belangrijk voor een webshop.
1. Unieke productbeschrijvingen: Vermijd het kopiëren van teksten. Schrijf originele beschrijvingen die aansluiten bij jouw merk.
2. Gebruik H1- en H2-tags Maak gebruik van duidelijke koppen om de structuur van je pagina te verbeteren.
3. Optimaliseer meta titles & descriptions Elke pagina heeft een unieke meta title en description nodig die inspeelt op de zoekintentie.
4. Interne linkbuilding: Verwijs vanaf informatieve pagina's naar productpagina's om de zichtbaarheid te vergroten.
5. SEO voor afbeeldingen: Gebruik webp afbeeldingen om de laadsnelheid te maximaliseren en optimaliseer de alt-tekst met relevante zoekwoorden.
Optimaliseer je productafbeeldingen
De afbeeldingen in jouw webshop spelen een grote rol bij de beslissing van de klant. Waar producten in een fysieke winkel fysiek beleefbaar zijn, maakt jouw beeldmateriaal dit mogelijk op je website. Heb je de juiste afbeeldingen toegevoegd en deze geoptimaliseerd voor WooCommerce? Grote kans dat jouw conversiepercentage binnenkort omhoog vliegt. Wil je weten hoe je dit zelf kunt doen? Check dan de tips hieronder!
1. Focus op één product: Dit voorkomt verwarring en maakt de afbeelding direct duidelijk.
2. Consistentie in achtergrond en belichting: Hiermee creëer je een herkenbaar en professioneel beeld.
3. Eenvoudige beelden: Hou het beeld simpel en overzichtelijk.
4. Inzoomen op unieke details: Laat specifieke kenmerken zien. Met afbeeldingen kun je op een snelle, scanbare manier USP’s uitlichten.
5. Zorg voor hoge kwaliteit: Geen pixelige of onscherpe afbeeldingen. En gebruik webp format voor snelle laadtijden.
6. Voeg context toe: Laat zien hoe het product gebruikt kan worden.
7. Creëer variëteit: Toon bijvoorbeeld meerdere kleuren van een product.
8. Voeg visuele teksten toe: Kleine, subtiele teksten met promoties of specificaties kunnen helpen.
Zoekwoorden analyse
Schrijf sterke productbeschrijvingen
Productbeschrijvingen moeten uitnodigend zijn en ze moeten eventuele twijfels van potentiële klanten over het product wegnemen. Daarnaast lenen productteksten zich ook goed voor de eerder benoemde SEO doeleinden. Neem hierbij de onderstaande tips in acht.
Korte beschrijving: Geef een bondige omschrijving die een snelle scanbare indruk geeft van het product.
Langere beschrijving: Voeg uitgebreide details toe om specifieke producteigenschappen en voordelen te benadrukken.
Kenmerkentabel: Geef een heldere weergave van technische details, zoals maat, gewicht of materiaal.
SEO-optimalisatie: Gebruik relevante zoekwoorden, inclusief in de producttitel en beschrijving, om zichtbaarheid in zoekmachines te vergroten.
Unieke content: Vermijd het kopiëren van teksten van leveranciers; schrijf unieke beschrijvingen voor ieder product.