Een WooCommerce shop starten is simpel. Je download WooCommerce, je voegt je producten toe en je kan starten! Maar wil je echt meer verkopen en je bedrijf laten groeien? Dat vraagt wat meer inspanning. In dit artikel geven we je de handvaten om alles uit je WooCommerce shop te halen!

Optimaliseer je productafbeeldingen

De afbeeldingen in jouw webshop spelen een grote rol bij de beslissing van de klant. Waar producten in een fysieke winkel fysiek beleefbaar zijn, maakt jouw beeldmateriaal dit mogelijk op je website. Heb je de juiste afbeeldingen toegevoegd en deze geoptimaliseerd voor WooCommerce? Grote kans dat jouw conversiepercentage binnenkort omhoog vliegt. Wil je weten hoe je dit zelf kunt doen? Check dan de tips hieronder!

1. Focus op één product: Dit voorkomt verwarring en maakt de afbeelding direct duidelijk.

2. Consistentie in achtergrond en belichting: Hiermee creëer je een herkenbaar en professioneel beeld.

3. Eenvoudige beelden: Hou het beeld simpel en overzichtelijk.

4. Inzoomen op unieke details: Laat specifieke kenmerken zien. Met afbeeldingen kun je op een snelle, scanbare manier USP’s uitlichten.

5. Zorg voor hoge kwaliteit: Geen pixelige of onscherpe afbeeldingen. En gebruik webp format voor snelle laadtijden.

6. Voeg context toe: Laat zien hoe het product gebruikt kan worden.

7. Creëer variëteit: Toon bijvoorbeeld meerdere kleuren van een product.

8. Voeg visuele teksten toe: Kleine, subtiele teksten met promoties of specificaties kunnen helpen.

Enter image caption

Zoekwoorden analyse

Schrijf sterke productbeschrijvingen

Productbeschrijvingen moeten uitnodigend zijn en ze moeten eventuele twijfels van potentiële klanten over het product wegnemen. Daarnaast lenen productteksten zich ook goed voor de eerder benoemde SEO doeleinden. Neem hierbij de onderstaande tips in acht.

Korte beschrijving: Geef een bondige omschrijving die een snelle scanbare indruk geeft van het product.

Langere beschrijving: Voeg uitgebreide details toe om specifieke producteigenschappen en voordelen te benadrukken.

Kenmerkentabel: Geef een heldere weergave van technische details, zoals maat, gewicht of materiaal.

SEO-optimalisatie: Gebruik relevante zoekwoorden, inclusief in de producttitel en beschrijving, om zichtbaarheid in zoekmachines te vergroten.

Unieke content: Vermijd het kopiëren van teksten van leveranciers; schrijf unieke beschrijvingen voor ieder product.