Blog Makelaar plugin WordPress

Realworks API token opslaan in WordPress Makelaars plugin

Leestijd: 2 minuten (402 woorden)
profile image

Rick de Jong

Strategie

19 april 2019 10:53

WordPress makelaar plugin configureren

Realworks API Token

We hebben onlangs een handleiding geschreven over het verkrijgen van een Realworks API token. Dit keer nemen we je graag mee in de werkwijze om deze API token op te slaan in de WordPress Makelaars plugin.

Ik ga er in deze handleiding van uit dat je de token voorhanden hebt.

Om te beginnen dien je in te loggen in WordPress. Vervolgens navigeer je naar de plugin aan de linkerzijde van het menu en ga je naar het tabblad instellingen. Je vindt hier de optie om een koppeling op te zetten met de API token vanuit Realworks.

Instellingen

Identificatie: De identificatie is een vrij in te vullen veld. Je kunt hier bijvoorbeeld een naam en/of nummer (of combinatie) invoeren. Deze wordt puur op de achtergrond gebruikt en is verder niet van groot belang. Een voorbeeld is bijvoorbeeld TussendoorKoppeling01

Token: Dit is de token die je vanuit de CRM leverancier ontvangen hebt. Dit is een combinatie van alfanumerieke karakters. Waarmee hierbij rekening gehouden moet worden is dat er rwauth vóór de token moet staan. Is de token dus: 88ffc315-b4bg-7625-h13a-e01jkl80d1r1, dan wordt hetgeen je hier invult: rwauth 88ffc315-b4bg-7625-h13a-e01jkl80d1r1

Kantoren: Je kunt er voor kiezen om meerdere kantoren te koppelen. Op deze manier kun je aanbod uit meerdere kantoren inladen in 1 feed. Je kunt hiermee indirect ook kantoren uitsluiten.

Actieve koppelingen: Hier geef je simpelweg aan welke koppelingen je wilt inzetten. Binnen de API zijn Wonen, Bog en Nieuwbouw beschikbaar

Als je alle instellingen succesvol doorlopen hebt, heb je de API succesvol opgeslagen in de WordPress Makelaars plugin. Je kunt nu aan de rechterzijde de instellingen nogmaals opslaan en op bijwerken klikken om je instellingen te testen.

Zie je tijdens het bijwerken een foutmelding? Controleer dan nogmaals je gegevens. Blijf je een foutmelding zien? Check dan binnen onze handleidingen of we de foutmelding al eens behandeld hebben of neem contact met ons op via info@tussendoor.nl