Voordelen uitbesteden social media
Het resultaat
Resultaat, is waar het uiteindelijk om moet gaan. Het belangrijkste om vooraf duidelijk te hebben is om dit dus goed op papier te zetten en juist daar schuilt het grootste gevaar. Want op papier neig je snel naar een makkelijk meetbaar resultaat, maar afspreken dat je groeit in volgers of kliks is gevaarlijk, want zulke getallen zijn gemakkelijk te behalen door louche softwarepakketten en dito netwerkjes.
Staar je dus zeker niet blind op het aantal volgers van het bureau dat je in wilt zetten. Het aloude controleren van referenties en resultaten is hierbij dus zeker niet overbodig. Bron: Frankwatching
Social Media Marketing
Imponeren op social media!
Als onderneming hoor je er niet meer bij als je geen zakelijk Twitteraccount, Facebookprofiel of Pinterestboard hebt. Maar het bijhouden van dergelijke profielen op deze sociale netwerken vergt veel tijd. Kostbare tijd die je misschien liever in andere zaken zou steken. Dan klinkt het interessant om deze zaken misschien uit te besteden, toch?
In Amerika zou een kwart van de bedrijven dit al doen maar is dat eigenlijk wel zo voordelig? Sociale netwerken zijn uitstekende tools, die je als onderneming kunt inzetten voor verschillende doeleinden. Zo kan je de klantenbinding verbeteren door alleen al online aanwezig te zijn, acties te initiëren, kortingen weg te geven of de conversatie aan te gaan, maar je kan social media ook gebruiken als extra (verkapt) verkoopkanaal of als laagdrempelige klantenservice.
Om die reden zijn social media eigenlijk voor bijna elke onderneming wel inzetbaar. Of je nu een timmerman of eigenaar van een internetbureau bent, er is ook een social netwerk dat goed bij jouw bedrijf past.