profile image

Rick de Jong

Strategie

May 10, 2012 07:19

WordPress heatmaps

Waar gaat de aandacht van bezoekers heen?

Iedereen heeft de wens om een website zo optimaal mogelijk in te richten. De juiste plaats vinden voor CTA (Call To Action), gebruik van de juiste teksten, kleuren, knoppen en ga zo maar door. Tussendoor heeft deze wens niet minder dan een ander en is voor haar klanten continu opzoek naar verbeterpunten voor optimaal rendement.

Zo was eerder al te lezen hoe Tussendoor gebruik maakt van A/B-testing om te ondervinden welke manier van knoppengebruik en bijvoorbeeld slogans optimaal werkt voor een specifieke doelgroep. Dit is niet waar de zoektocht van Tussendoor ophoudt. Het is namelijk bijzonder interessant om te weten hoe bezoekers zich op uw website voortbewegen, letterlijk!

Om inzicht te krijgen in het muis- en klikgedrag van de bezoekers maakt Tussendoor veelvuldig gebruik van de welbekende Heatmap mogelijkheid. Een heatmap houdt in dat daar waar de muis zich het meest op de website bevindt en/of klik, een markering geplaatst wordt (zie screenshots).

Heatmap WordPress voor click-tracking

Door gebruik te maken van de combinatie A/B Testing en de heatmap mogelijkheid is het nóg beter mogelijk om meer rendement uit uw website te halen. U weet immers waar de bezoeker klikt (en dus kijkt op het scherm). Ook komt u er achter waar de muis zich bevindt en wat de aandacht trekt van de bezoeker. Daarnaast is het via A/B-testing eenvoudig mogelijk om op die specifieke plekken te testen welke knoppen/kleuren en teksten het beste werken.

Ben je benieuwd wat er beter kan op jouw website? Wil je meer inzicht in het gedrag van je bezoekers? Dat kan, Tussendoor helpt je graag met het verkrijgen van deze waardevolle informatie. Neem hiervoor contact op met Rick de Jong, hij bespreekt de mogelijkheden met je.

Wil je zelf aan de slag met Heatmap in combinatie met WordPress? Tussendoor adviseert de Hotjar. Informeer voor de mogelijkheden