profile image

Erik van der Meulen

Strategie

25 juni 2011 12:00

Het succes van Facebook

Geïnteresseerd in wie of wat Facebook is? Wat de kracht is van dit social media platform? Meer weten over Mark Zuckerberg, de man achter Facebook? Of gewoon simpelweg weten waarom het zo'n succes is op dit moment? In dit blog heb ik besloten om een overzicht te maken van de meest interessante boeken over Facebook. Deze boeken zijn stuk voor stuk geschreven met maar één onderwerp: Facebook!

De oprichter van Facebook is de inmiddels wereldbekende Mark Zuckerberg. Zijn idee was om de sociale contacten die je hebt te simuleren op het internet. Facebook was in eerste instantie een netwerksite voor de Harvard University, maar breidde al snel uit naar andere universiteiten. Binnen 5 jaar zat in principe al ‘heel de wereld’ op dit scholennetwerk Facebook.

De kracht van Facebook is de manier waarop het de bezoeker aan zich weet te binden. De gemiddelde bezoektijd op Google News is 13 minuten en die van Tussendoor.nl ligt op zo'n 6 minuten. Op Facebook ben je al gauw uren in gesprek met een kennis of vriend en het doorspitten van fotoalbums kost ook de nodige uurtjes. De gemiddelde bezoektijd aan Facebook is dan ook maar liefst 55 minuten. Wil elke marketeer niet aanwezig zijn op een plek waar de doelgroep uren geïnteresseerd rondklikt? Lees meer over dit onderwerp in onderstaande Nederlands- of Engelstalige boeken...