Weblog

Haal meer conversie uit jouw webshop. Deel 5: Hoe kunnen online en offline elkaar versterken?

Door op |

In de offline psychologie zijn er al genoeg onderzoeken gedaan naar hoe we in fysieke winkels meer verkoop kunnen genereren. Veel van deze onderzoeken kun je ook toepassen in de online omgeving. Heb je je ooit afgevraagd waarom een online chat (bijna) altijd aan de rechterzijde van de pagina staat? Onze rechter hersenhelft is visueel ingesteld, dus valt het sneller op. We maken 95% van onze...

Haal meer conversie uit jouw webshop. Deel 4: Online Chat

Door op |

De online chat is naast een contactkanaal, ook een geweldige conversiebooster. Hoe kan een online chat voor een hogere conversie zorgen. Op welke manier zet je het succesvol in? Edvin Oklopcic, marketing directeur bij LiveChat Service, verteld hier meer over.Online Chat voor meer conversieGemak dient de mens. Bezoekers hebben geen zin meer op lang naar informatie te zoeken. Met een online...

Haal meer conversie uit jouw webshop. Deel 3: Email-marketing

Door op |

E-mailmarketing is de meest onderschatte vorm van marketing. Als je dit als bedrijf op de juiste manier inzet, zorgt die voor meer conversie. Toch blijven veel bedrijven achter als het gaat om e-mailmarketing. Reden hiervoor is vaak het gebrek aan tijd. Zonde! E-mailmarketing is het meest voordelige marketingkanaal en heeft de hoogste ROI. Ralph van den Broeck gaf ons tien e-mailmarketingtrends...

Haal meer conversie uit jouw webshop. Deel 2: Brand optimalisatie vs. traditionele conversieoptimalisatie

Door op |

Conversie is waar het om draait binnen e-commerce. De enige echte vraag die van belang is binnen e-commerce is n blijft: hoe verhoog ik de conversie van mijn webshop? We zijn over het algemeen bekend met traditionele conversieoptimalisatie zoals e-mailmarketing en on page optimalisatie, maar minder met online brand-optimalisatie. We gaan het hier eerst over hebben en komen later terug over de...

Haal meer conversie uit jouw webshop. Deel 1: 10 conversiekillers

Door op |

Hoe behaal je - als eigenaar van een webshop - meer conversie? Op die vraag werd tijdens de Webwinkel Vakdagen (2017) meerdere malen antwoord gegeven. Van e-mailmarketing tot omnichannel maar ook het meten van offline bezoekers. Alles kwam voorbij tijdens deze dagen in Utrecht. Collega Bauke volgde alle presentaties op het gebied van conversie-optimalisatie en maakte een zesdelige blog met de...